Φιλοσοφική Σχολή
28 Aπριλίου 2021
Προς: τον Πρωθυπουργό κ. Kυριάκο Μητσοτάκη
την Υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως
την Υφυπουργό Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή
τον Υφυπουργό Παιδείας, κ. Άγγελο Συρίγο
τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας κ. Aλ. Κόπτση
Θέμα: « Θέσπιση οργανικών θέσεων ΠΕ.91 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση »
Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,
Αξιότιμη κ. Κεραμέως, αξιότιμη κ. Μακρή, αξιότιμε κ. Συρίγο, αξιότιμε κ. Κόπτση,
Η διδασκαλία του Θεάτρου στο σχολείο, μέσα από τα μαθήματα Θεατρική Αγωγή και Στοιχεία Θεατρολογίας, είναι ένα πολυσύνθετο ‘εργαλείο’ για την καλλιτεχνική και συνάμα ψυχοσυναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μαθαίνουν να συνεργάζονται, να γίνονται μέλη ενεργά μιας ομάδας, κοινωνικοποιούνται, καλλιεργούν και αναπτύσσουν τα εκφραστικά τους μέσα και την ικανότητά τους στην επικοινωνία, χρησιμοποιούν και αναπτύσσουν τη φαντασία τους και τη δημιουργικότητά τους, καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και αναπτύσσουν μια θετική στάση ζωής. Παράλληλα, μέσα από τη Θεατρική Αγωγή οι μαθητές και οι μαθήτριες μπορούν να προσεγγίσουν, με βιωματικό και ασφαλή τρόπο, πολλά κοινωνικά ζητήματα, όπως, το κεφάλαιο της ενδοσχολικής βίας (bullying) και φυσικά, να κατανοήσουν βιωματικά έννοιες από όλα τα γνωστικά αντικείμενα. Ας μην ξεχνάμε ότι μέσα από τη Θεατρική Αγωγή γνωρίζουν και την πλούσια ιστορία του τόπου μας σε αυτή τη σημαντική μορφή τέχνης, που γεννήθηκε στην Ελλάδα, και προσεγγίζουν τα μεγάλα θεατρικά έργα του ελληνικού και του παγκόσμιου ρεπερτορίου.
Τη διδασκαλία του Θεάτρου στα σχολεία μας, Γενικής και Ειδικής Αγωγής, για 20 χρόνια υποστηρίζει πλήθος αναπληρωτών θεατρολόγων, εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ91.01. Στο σύνολο των περίπου 1000 εκπαιδευτικών θεατρολόγων που υπηρετούν στα δημόσια σχολεία φέτος, οι 913 είναι αναπληρωτές και οι 75 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, που διορίστηκαν μέσω του τελευταίου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008.
Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι για πάρα πολλά χρόνια οι ίδιοι άνθρωποι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς λειτουργικές ανάγκες των σχολικών μονάδων.
Γνωρίζουμε ότι για τους διορισμούς είναι προϋπόθεση η ύπαρξη οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Θεωρούμε ότι είναι κρίσιμη η ώρα ώστε να γίνει η απαραίτητη νομοθετική παρέμβαση και να αρθεί το συγκεκριμένο εμπόδιο, προκειμένου, στο πλαίσιο των επικείμενων διορισμών των 10.500 εκπαιδευτικών, για τον κλάδο ΠΕ91.01 να υπάρχει το πλήθος εκείνων των θέσεων που να ανταποκρίνεται στις οργανικές ανάγκες των εκπαιδευτικών μονά-δων, τις οποίες κάθε χρόνο καλύπτουν 900 και πλέον αναπληρωτές.
Τα Τμήματα Θεατρικών Σπουδών και Θεάτρου υπηρετούν την επιστήμη και την τέχνη του θεάτρου τριάντα χρόνια τώρα και με το επιστημονικό και διδακτικό τους έργο έχουν μορφώσει πλήθος επιστημόνων θεατρολόγων, με σκοπό να υπηρετήσουν από όλες τις δυνατές θέσεις την καλλιέργεια και την ανάπτυξη του θεάτρου στην πατρίδα μας. Η θέση τους στον χώρο του σχολείου είναι κρίσιμη, διότι μπορούν να συμβάλουν αποφασιστικά στη μόρφωση των παιδιών, στην ψυχοπνευματική τους ανάπτυξη και στην ολοκληρωμένη αισθητική τους καλλιέργεια.
Το σχολείο του 21ού αιώνα χρειάζεται τους επιστήμονες θεατρολόγους οργανικά ενταγμένους στη λειτουργία του ώστε να υποστηρίξουν την παιδαγωγική και διδακτική του ανάπτυξη.
Οι Πρόεδροι των Τμημάτων Θεατρικών Σπουδών και Θεάτρου των Ελληνικών ΑΕΙ
Ι. Βιβιλάκης Καθηγητής Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ Τμήμα Θεατρικών Σπουδών | Δ. Κωνσταντινίδης Καθηγητής Σχολή Καλών Τεχνών ΑΠΘ Τμήμα Θεάτρου
| Σ. Τσιτσιρίδης Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών Πανεπιστημίου Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών | Α. Σπυροπούλου Καθηγήτρια Σχολή Καλών Τεχνών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών |