Αρχική » Διδακτικό δυναμικό » Ομότιμοι καθηγητές » Χρυσόθεμις Σταματοπούλου-Βασιλάκου

Χρυσόθεμις Σταματοπούλου-Βασιλάκου

Ομότιμη Καθηγήτρια Τμήματος Θεατρικών Σπουδών

Γραφείο 913, 9ος όροφος, Φιλοσοφική Σχολή

Τηλέφωνο: 210-7277929
Ηλεκτρονική Διεύθυνση: evasilakou[at]theatre.uoa[dot]gr

Καθηγήτρια Θεατρολογίας-Ιστορίας και Βιβλιογραφίας του Νεοελληνικού Θεάτρου του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, Πρόεδρος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (2017-2020) και Διευθύντρια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών (2016-2020).Ίδρυσε το 2018 το πρώτο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ειδίκευσης του Τμήματος, με δύο κατευθύνσεις: α) Δραματουργία και Παράσταση και β) Διδακτική του Θεάτρου, καθώς και τρία νέα ερευνητικά εργαστήρια α)Εργαστήριο Έρευνας και Τεκμηρίωσης του Νεοελληνικού Θεάτρου, β) Εργαστήριο «Θέατρο, Φιλοσοφία και Εκπαίδευση» και γ) Εργαστήριο Ιστορίας του Βιβλίου.

Απόφοιτος της Ελληνογαλλικής Σχολής Καλογραιών «Saint-Joseph» (1970). Πτυχιούχος του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (1974), καθώς και του Τμήματος Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (1976). Έχει επίσης πραγματοποιήσει βιβλιοθηκονομικές και αρχειακές σπουδές στο Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας του Τ.Ε.Ι. Αθηνών (1984) και μεταπτυχιακές σπουδές στην Επιστήμη της Τεκμηρίωσης και Πληροφόρησης στο Département des Sciences de lInformation et de la Communication (INFODOC) de la Faculté de Philosophie et des Lettres Université Libre de Bruxelles (ULB). Το 1991 αναγορεύτηκε διδάκτορας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με θέμα «Το ελληνικό θέατρο στην Κωνσταντινούπολη το 19ο αιώνα» (915 σ., βαθμός «Άριστα»). Υπήρξε επίσης υπότροφος του Ι.Κ.Υ. και του προγράμματος ΕRASMUS.

Έχει εργαστεί στο Κέντρο Νεοελληνικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (ως άμισθη ερευνήτρια, 1975-1979), σε βιβλιοθήκες (Βιβλιοθήκη του Δήμου Αθηναίων, 1977-1984, ως Έφορος Βιβλιοθήκης, και Βιβλιοθήκη της Τράπεζας της Ελλάδος, 1984-1987) και ως καθηγήτρια στο Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας του Τ.Ε.Ι. Αθηνών (μόνιμη 1987-1995, με σύμβαση 1995-2000). Από το 1995 υπηρετεί ως μέλος ΔΕΠ στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών.

Αντικείμενα του επιστημονικού της ενδιαφέροντος αποτελούν:

  • Η ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου τον 19ο και 20ό αιώνα
  • Tο ελληνικό θέατρο στην Κωνσταντινούπολη και τη Μικρά Ασία (19ος και 20ός αι.).
  • Το θέατρο του Ελληνισμού της Διασποράς
  • Οι Έλληνες ηθοποιοί 19ος-20ός αιώνας: Ιστορία και βιογραφία τους
  • Η ελληνική κωμωδιογραφία τον 19ο αιώνα
  • Η αναζήτηση και ανάδειξη άγνωστων θεατρικών κειμένων
  • Η θεατρική βιβλιογραφία και τεκμηρίωση

Έχει εκδώσει και επιμεληθεί δεκαπέντε (15) αυτοτελείς τόμους, ενώ περισσότερες από ογδόντα (80) επιστημονικές εργασίες της έχουν δημοσιευτεί σε πρακτικά συνεδρίων, επετηρίδες και επιστημονικά περιοδικά στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και σε συλλογικούς τόμους. Είχε, επίσης, αναλάβει τον συντονισμό και την εποπτεία πέντε (5) εκδόσεων που πραγματοποίησε το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στο διάστημα 2006-2009, μεταξύ των οποίων και της Επιστημονικής Επιθεώρησης Τεχνών του Θεάματος, επετηρίδας του ανωτέρω Τμήματος που εκδόθηκε το 2009.

Για τη συμβολή της στη μελέτη της ιστορίας του Μικρασιατικού Ελληνισμού έχει τιμηθεί από τον Νέο Κύκλο Κωνσταντινουπολιτών, την Εστία Νέας Σμύρνης, καθώς και από μικρασιατικούς συλλόγους.

Έχει επίσης συμμετάσχει με ανακοινώσεις της σε μεγάλο αριθμό επιστημονικών συνεδρίων, καθώς και στη διοργάνωσή τους, και έχει δώσει διαλέξεις σε επιστημονικούς και πολιτιστικούς φορείς.

Έχει επίσης αναλάβει και ολοκληρώσει ως επικεφαλής επτά (7) ερευνητικά προγράμματα:

α) Σύνταξη ελληνικής βιβλιογραφίας μονόπρακτων έργων του 19ου αιώνα, β) Σύνταξη ελληνικής βιβλιογραφίας μονόπρακτων έργων του 20ού αιώνα, γ) Η δράση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών: 1917-1997, δ) Το ελληνικό θέατρο στα παράλια της Μ. Ασίας μέχρι το 1922, με ιδιαίτερη έμφαση στη Σμύρνη, ε) Αρχείο Ραλλούς Μάνου, στ) Σύνταξη ελληνικής βιβλιογραφίας θεατρικών έργων: 1900-1940,ζ) Οι Έλληνες ηθοποιοί και το συγγραφικό τους έργο: 19ος-20ός αιώνας.

Επίσης έχει συμμετάσχει σε τρία ερευνητικά προγράμματα ως μέλος Τριμελών Επιστημονικών Επιτροπών: α) Πρόγραμμα «Πυθαγόρας Ι»: Σύνταξη βιβλιογραφίας της Ελληνικής Θεατρολογίας 1900-2005: Πηγές και επιστημονικές μελέτες (2003-2007)(Επιστημονικός Υπεύθυνος Βάλτερ Πούχνερ) β) Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας»: Αρχειοθέτηση, ψηφιοποίηση και τεκμηρίωση του αρχειακού υλικού του Εθνικού Θεάτρου (2006-2008)(Επιστημονικός Υπεύθυνος Βάλτερ Πούχνερ) (βλ. http://www.n-t.gr/el/archive/) και γ) Πρόγραμμα «Χρυσαλλίς: Πολιτισμικές διαμεσολαβήσεις στη διαμόρφωση του εθνικού χαρακτήρα στον περιοδικό τύπο του 19ου αιώνα» (2012-2015) (Επιστημονική Υπεύθυνη: Άννα Ταμπάκη) και ως Επιστημονική Υπεύθυνη του υποέργου με θέμα «Η πρόσληψη των δραματουργικών ειδών (συγγραφείς, ιδεολογικά και αισθητικά ρεύματα, θεωρία του δράματος): Κατάταξη και μελέτη των ειδών (ποιητικό θέατρο, θέατρο πρόζας, λυρικό θέατρο)», το οποίο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος «Θαλής: Αριστεία στην Έρευνα» (βλ. http://chrisalis.eu/index.php/el/2015-07-14-13-38-17).

Τα αποτελέσματα των ερευνών της έχουν τύχει ευρείας αποδοχής από Έλληνες και ξένους μελετητές, όπως μαρτυρεί ο μεγάλος αριθμός ετεροαναφορών στο επιστημονικό έργο της (βλ. ενδεικτικό κατάλογο 2089 ετεροαναφορών).

Έχει διδάξει από το 1995 και επί σειρά ετών στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών και έχει εποπτεύσει μεγάλο αριθμό μεταπτυχιακών και διπλωματικών εργασιών, καθώς και διδακτορικών διατριβών στα Πανεπιστήμια Αθηνών, Πάντειο, Χαροκόπειο, Κρήτης και Πελοποννήσου, επίσης έχει εποπτεύσει τέσσερις μεταδιδακτορικές έρευνες. Έχει επίσης διδάξει ως Καθηγήτρια-Σύμβουλος (Σ.Ε.Π.) το μάθημα «Νεοελληνικό Θέατρο (1600-1940)-Κινηματογράφος» (ΕΛΠ 44) στο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό» της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.) (2012-2020).

Διετέλεσε Διευθύντρια της Βιβλιοθήκης του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών (1995-2018) και μέλος του Εφορευτικού Συμβουλίου της Κεντρικής Βιβλιοθήκης της Φιλοσοφικής Σχολής (2006-2018). Υπό την εποπτεία της έχει αναλάβει την οργάνωση του αρχείου αποκομμάτων τύπου με θεατρικές κριτικές, καθώς και την ψηφιοποίηση της συλλογής των θεατρικών προγραμμάτων του Τμήματος (βλ. http://pergamos.lib.uoa.gr).

Τέλος, έχει διατελέσει μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (2004-2009), μέλος του Δ.Σ. του Εθνικού Οπτικοακουστικού Αρχείου (ΕΟΑ, http://www.avarchive.gr) (2005-2010), Αναπληρώτρια Πρόεδρος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών (2011-2013 & 2015-2017), καθώς επίσης πρόεδρος και μέλος γνωμοδοτικών επιτροπών του ΥΠΕΠΘ, του ΔΙΚΑΤΣΑ και του ΚΥΣΑΤΣ Κύπρου και έχει αναπτύξει ποικίλο διοικητικό έργο, τόσο στο πλαίσιο του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών όσο και στους φορείς με τους οποίους έχει συνεργαστεί.

 

ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ

Α΄ Αυτοτελείς εκδόσεις


1. Το ελληνικό θέατρο στην Κωνσταντινούπολη το 19ο αι. Τόμ. Α΄: Ιστορία, δραματολόγιο, θίασοι, ηθοποιοί, θέατρα. Αθήνα: Νέος Κύκλος Κωνσταντινουπολιτών, 1994. 455 σ.
2. Το ελληνικό θέατρο στην Κωνσταντινούπολη τον 19ο αιώνα. Τόμ. Β΄: Παραστάσεις. Αθήνα: Νέος Κύκλος Κωνσταντινουπολιτών, 1996. 572 σ.  
 
3. Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών. Ογδόντα χρόνια 1917-1997: Ιστορική αναδρομή από ομάδα θεατρολόγων. Έρευνα-εποπτεία-συντονισμός Χρυσόθεμις Σταματοπούλου Βασιλάκου. Αθήνα: «Σοφίας Μέλαθρον» Κ. και Π. Σμπίλιας, 1999. 619 σ. (4ο).
 
   
4. Κωνσταντινουπολίτικα θεατρικά προγράμματα: 1876-1900: Συμβολή στη βιβλιογράφηση θεατρικών μονόφυλλων του 19ου αιώνα. Αθήνα: ΕΛΙΑ, 1999. 218 σ.
 
5. Αρχείο Ραλλούς Μάνου: Η ζωή και το έργο της (σε συνεργασία με ομάδα θεατρολόγων). Αθήνα: Έφεσος, 2005. 568 σ. (4ο).
 
   
6. Το θέατρο στην «καθ’ ημάς» Ανατολή: Κωνσταντινούπολη-Σμύρνη: Οκτώ μελετήματα. Αθήνα: Πολύτροπον (Σειρά: Δράμα και Δρώμενα), 2006. 462 σ. (Α΄ Βραβείο Εστίας Νέας Σμύρνης, 2006). (2η ανατύπωση Αθήνα: Πολύτροπον, 2010).
   
7. Βασίλης Μεσολογγίτης, ο λογοτέχνης, ο ηθοποιός, ο συνδικαλιστής: Η ζωή και το έργο του. Αθήνα: Παπαζήσης (Σειρά: Μεγάλοι Θεατρικοί Τόποι), 2010. 588 σ. (4ο).
   
8/9. Χρυσόθεμις Σταματοπούλου – Βασιλάκου, Ελληνική Βιβλιογραφία Θεατρικών Έργων Διαλόγων και Μονολόγων: 1900-1940. Επιμέλεια Πέτρος Βραχιώτης. Πρόλογος Βάλτερ Πούχνερ. Αθήνα, Ίδρυμα Κώστα και Ελένης Ουράνη,2020. 1760 σελ. (τόμ. Α΄ 880 σελ., τόμ. Β΄ 880 σελ.) (Σειρά: Θεατρική Βιβλιοθήκη αρ.11/Γενική Φιλολογική Εποπτεία Βάλτερ Πούχνερ)  


Β΄ Επιμέλειες εκδόσεων & δημοσιεύσεων

10. Γεδεών, Μανουήλ Ιω.: Αποσημειώματα χρονογράφου, Μνεία των προ εμού, Πατριαρχικαί εφημερίδες, Ιστορία των του Χριστού πενήτων: Ευρετήρια. Επιμέλεια: Δήμητρα Πικραμένου-Βάρφη, Χρυσόθεμις Σταματοπούλου-Βασιλάκου. Αθήνα: Κέντρο Νεοελληνικών Ερευνών / ΕΙΕ, 1979. 130 σ. (ΚΝΕ/ΕΙΕ, αρ. 24).    
 
11. Πούχνερ, Βάλτερ: Η πρόσληψη της γαλλικής δραματουργίας στο νεοελληνικό θέατρο: 17ος-20ός αιώνας: Μία πρώτη σφαιρική προσέγγιση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα, 1999. 219 σ.
   
12. Δέκα χρόνια Τμήμα Θεατρικών Σπουδών: 1900-2000. Διάρθρωση ύλης-Επιμέλεια σύνταξης Χρυσόθεμις Σταματοπούλου-Βασιλάκου. Αθήνα: ΕΚΠΑ, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Ergo, 2001. 436 σ. (4ο).    
 
13. Πούχνερ, Βάλτερ. Νεοελληνικό θέατρο (1600-1940)-Κινηματογράφος. Τόμος Α’: Το Νεότερο Θέατρο μέχρι τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Κριτική ανάγνωση Χρυσόθεμις Σταματοπούλου-Βασιλάκου. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), 2002. 417 σ.
   
 
14. Επιστημονικές επιμορφωτικές διαλέξεις ακαδημαϊκού έτους 2004-2005. Επιμέλεια Χρ. Σταματοπούλου-Βασιλάκου. Ναύπλιο: Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Σχολή Καλών Τεχνών, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, 2006. 227 σ.
   
     
15. Το θέατρο στην εκπαίδευση: Θεωρία και πράξη: Πρακτικά επιστημονικών ημερίδων. Επιμέλεια Αστέριος Τσιάρας, Χρ. Σταματοπούλου-Βασιλάκου. Αθήνα: Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Σχολή Καλών Τεχνών, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Παπαζήσης, 2007. 255 σ.  
16. Πούχνερ, Βάλτερ. «Σύντομη αναλυτική βιβλιογραφία του ελληνικού θεάτρου σκιών (1977-2007) με συμπληρώσεις για τα προηγούμενα έτη». Επιμέλεια Χρ. Σταματοπούλου-Βασιλάκου. Παράβασις, τόμ. 9, 2009, σσ. 425-497. 73 σ.    
     
17. Ελένη Χαλκούση: Η ζωή και το έργο της. Πρακτικά Επιστημονικής Ημερίδας, Αθήνα, 9 Δεκ. 2013. Πνευματικό Κέντρο Κωνσταντινουπολιτών. Διοργάνωση: Μορφωτικός Σύνδεσμος Μακροχωρίου Κωνσταντινουπόλεως, «Το Έβδομον του Βυζαντίου» (υπό έκδοση).    


Γ΄ Επιμέλειες πανεπιστημιακών σημειώσεων

  1. Το θέατρο του ελληνισμού της Διασποράς: Μεταπτυχιακό μάθημα του Π.Μ.Σ. Αθήνα: ΕΚΠΑ, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, 1999 (συμπληρωμένη έκδοση 2003). 87 σ.
  2. Ιστορία νεοελληνικού θεάτρου: 19ος αιώνας (Γ΄ Εξάμηνο) Αθήνα: ΕΚΠΑ, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, 2001-2009. 266 σ.
  3. Εισαγωγή στη θεατρική βιβλιογραφία και πληροφόρηση. Αθήνα: ΕΚΠΑ, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, 2003 (τελευταία εκτύπωση) 270 σ.
  4. Ιστορία του Νεοελληνικού Θεάτρου, 16ος-20όςαιώνας: Ζητήματα έρευνας και τεκμηρίωσης. Μάθημα Β΄ έτους Π.Μ.Σ. Αθήνα: ΕΚΠΑ, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, 20112012.
  5. Νεοελληνικό θέατρο. Έλληνες ηθοποιοί και το συγγραφικό τους έργο. Χρ. Σταματοπούλου-Βασιλάκου, Αλεξία Αλτουβά. Μεταπτυχιακό μάθημα, Χειμερινό εξάμηνο 2012-2013. Αθήνα: ΕΚΠΑ, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, 2012.
  6. Ελληνικός Περιοδικός Τύπος 19ος-20ος αιώνας: Η συμβολή του στη θεατρολογική έρευνα. Σεμιναριακό μάθημα, εαρινό εξάμηνο 2013. Αθήνα: ΕΚΠΑ, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, 2013.


Δ΄ Συντονισμός Εκδόσεων

  1. Επιστημονικές επιμορφωτικές διαλέξεις ακαδημαϊκού έτους 2004-2005. Επιμ. Χρ. Σταματοπούλου-Βασιλάκου. Ναύπλιο: Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Σχολή Καλών Τεχνών, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, 2006. 227 σ.
  2. Εικόνες: Σκηνογραφικές συνθέσεις / Images: Scenography projects. Επιμ. Κωνσταντίνος Ζαμάνης. Ναύπλιο: Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, 2007. 72 σ.
  3. Το θέατρο στην εκπαίδευση: Θεωρία και πράξη: Πρακτικά επιστημονικών ημερίδων. Επιμ. Αστέριος Τσιάρας, Χρ. Σταματοπούλου-Βασιλάκου. Αθήνα: Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Σχολή Καλών Τεχνών, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Παπαζήσης, 2007. 255 σ.
  1. Κοστούμι χορού και θεάτρου: Από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση. Επιστημονική επιμέλεια Σοφία Παντουβάκη. Ναύπλιο: Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, 2008. 84 σ.
  2. Επιστημονική Επιθεώρηση Τεχνών του Θεάματος. Τόμ. Α΄: 2005-2008. Επιμ. Ελένα Κουτριάνου. Ναύπλιο: Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, 2009. 395 σ.


Ε΄ Δημοσιεύσεις σε Επιστημονικά Περιοδικά και Πρακτικά Συνεδρίων – Επιλογή (2000-2020)

  1. «Το αρχαίο ελληνικό δράμα στις ελληνικές παροικίες: Το παράδειγμα της Κωνσταντινούπολης στον 19ο αιώνα». Παράβασις, τόμ. 3, 2000, σσ. 191-219 (29 σ.) (βλ. ηλεκτρονική ανάρτηση www.grissh.gr).
  2. «Το θέατρο και οι ελληνικές συσσωματώσεις στην Κωνσταντινούπολη: Η περίπτωση του Ελληνικού Φιλολογικού Συλλόγου (1861-1922)». Επιστημονικό Συμπόσιο «Ο Έξω-Ελληνισμός: Κωνσταντινούπολη και Σμύρνη 1800-1922: Πνευματικός και κοινωνικός βίος», Αθήνα, 30-31 Οκτ. 1998. Αθήνα: Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας Σχολής Μωραΐτη, 2000, σσ. 137-175 (39 σ.).
  3. «Ένα άγνωστο ληξουριώτικο θεατρικό χειρόγραφο: Μία πρώτη προσέγγιση». Δάφνη: Τιμητικός τόμος για τον Σπύρο Α. Ευαγγελάτο. Επιμ. Ιωσήφ Βιβιλάκης. Αθήνα: Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Ergo, 2001. (Παράβασις. Μελετήματα, αρ. 1), σσ. 343-356 (14 σ.). (4ο) (και ανάτυπο).
  1. «Το θέατρο στο σχολείο: Σύντομη ιστορική αναδρομή». Θέατρο στο σχολείο: Πρακτικά Ημερίδας, Αιγάλεω, 23 Φεβρ. 2000. Επιμ. Βασιλική Δεμερτζή. Αθήνα: Γ΄ Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας, Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων, 2001, σσ. 23-32 (10 σ.).
  1. «Συνδικαλισμός και θεατρική ζωή στην περίοδο του Μεσοπολέμου. Το Ελληνικόν Θέατρον 1925-1938: Όργανον του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών». Επιστημονικό Συμπόσιο «Ο περιοδικός τύπος στο Μεσοπόλεμο», Αθήνα, 26-27 Μαρτίου 1999. Αθήνα: Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας Σχολής Μωραΐτη, 2001, σσ. 203-215 (13 σ.).
  2. «Το Χαβιαρόχανον: Ένα επίκαιρο θεατρικό έργο του 19ου αιώνα». Επίλογος, 2001, σσ. 163-170 (7 σ.).
  3. «Ελληνική βιβλιογραφία μονόπρακτων έργων του 19ου αιώνα: Α΄ συμβολή». Παράβασις, τόμ. 4, 2002, σσ. 87-219 (132 σ.) (βλ. ηλεκτρονική ανάρτηση www.grissh.gr).
  4. «Το ελληνικό θέατρο στην Κωνσταντινούπολη τον 19ο αιώνα». Στον τόμο: Κωνσταντινούπολη, η Πόλη των πόλεων / Constantinople the City of cities. Επιμ. Γιώργος Γιαννακόπουλος. Αθήνα: Έφεσος, 2002, σσ. 115-134 (20 σ.). (4ο).
  5. «Πολιτικές μονόπρακτες κωμωδίες του 19ου αι.: Μία πρώτη προσέγγιση». Πρακτικά του Α΄ Πανελλήνιου Θεατρολογικού Συνεδρίου «Το ελληνικό θέατρο από τον 17ο στον 20ό αιώνα», Αθήνα, 17-20 Δεκ. 1998. Επιμ. Ιωσήφ Βιβιλάκης. Αθήνα: Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Ergo, 2002, σσ. 121-132 (12 σ.). (4ο) (και ανάτυπο).
  6. «Άνθιμος Μαζαράκης διακωμωδούμενος: Ένα άγνωστο ληξουριώτικο θεατρικό χειρόγραφο: Κείμενο-Μεταγραφή-Φιλολογικός σχολιασμός». Κεφαλληνιακά Χρονικά (Αργοστόλι), τόμ. 9, 2003, σσ. 191-241 (51 σ.) (και ανάτυπο).
  7. «Το θέατρο του Ελληνισμού της Διασποράς, 19ος-20όςαιώνας: Συμβολή ενός πανεπιστημιακού μαθήματος στη διδασκαλία της ιστορίας του Ελληνισμού της Διασποράς». Ιστορία της Νεοελληνικής Διασποράς: Έρευνα και διδασκαλία: Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου, Ρέθυμνο, 4-6 Ιουλ. 2003. Επιμ. Μιχάλης Δαμανάκης, Βασίλης Καρδάσης, Θεοδοσία Μιχελακάκη, Αντώνης Χουρδάκης. Τόμ. Β΄. Ρέθυμνο: Πανεπιστήμιο Κρήτης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε., Εργαστήριο Διαπολιτισμικών και Μεταναστευτικών Μελετών, 2004, σσ. 377-385 (9 σ.).
  1. «Ναπολέων Βαλλήεν ή Βαλλιέν: Ένας θεατρικός συγγραφέας μεταξύ Κέρκυρας και Σάμου στο μεταίχμιο δύο αιώνων (19ου-20ού αιώνα)». Πρακτικά Β΄ Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Νεοελληνικών Σπουδών «Η Ελλάδα των νησιών από τη Φραγκοκρατία ώς σήμερα», Ρέθυμνο, 10-12 Μαΐου 2002. Επιμ. Αστέριος Αργυρίου. Τόμ. Α΄. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα, 2004, σσ. 275-293 (19 σ.).
  2. «Ναπολέων Βαλλήεν ή Βαλλιέν: Από την κοσμική ερασιτεχνία στη θεατρική συγγραφή». Παράβασις, τόμ. 5, 2004, σσ. 279-294 (16σ.) (βλ. ηλεκτρονική ανάρτηση www.grissh.gr).
  3. Χρυσόθεμις Σταματοπούλου-Βασιλάκου, Βάλτερ Πούχνερ. «Το νεοελληνικό θέατρο από τον θάνατο του Γιάννη Σιδέρη έως σήμερα (1875-2003): Βιβλιογραφία αυτοτελών μελετών και άρθρων: Πρώτη καταγραφή». Παράβασις, τόμ. 5, 2004, σσ. 295-361 (67 σ.) (βλ. ηλεκτρονική ανάρτηση www.grissh.gr).
  4. «Η πρόσληψη της ευρωπαϊκής δραματουργίας στην καθ’ ημάς Ανατολή. Μεταφράσεις-εκδόσεις: Μία συνολική παρουσίαση». Πρακτικά του Β΄ Πανελλήνιου Θεατρολογικού Συνέδριου «Σχέσεις του νεοελληνικού θεάτρου με το ευρωπαϊκό». Επιμ. Κωνστάντζα Γεωργακάκη. Αθήνα: Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Ergo, 2004, σσ. 179-192 (14 σ.) (4ο) (και ανάτυπο).
  1. «Version de l’ avarice: Trois pièces inconnues dans la dramaturgie du ProcheOrient hellénophone au XIXe siècle». Neohelicon: Acta Comparationis Litterarum Universarum (Budapest), vol. 31, no 2, 2004, pp. 121-133 (13 σ.).
  2. «Άγνωστα κεφαλονίτικα θεατρικά κείμενα». Πόρφυρας (Κέρκυρα), αρ. 114, Ιαν. 2005 (αφιέρωμα στο Επτανησιακό Θέατρο), σσ. 699-710 (12σ.).
  3. «Κωνσταντινουπολίτικη θεατρική λογοτεχνία: 1821-1900: Μία συνοπτική θεώρηση». Στον τόμο: Το θέατρο της Πόλης: 19ος-20ός αιώνας. Αθήνα: Εταιρεία Μελέτης της καθ’ ημάς Ανατολής, 2005, σσ. 11-29 (19 σ.).
  4. «Τρεις ακόμη Φιλάργυροι στη δραματουργία της ελληνόφωνης Ανατολής τον 19ο αιώνα». Παράβασις, τόμ. 6, 2005, σσ. 335-352 (18σ.) (βλ. ηλεκτρονική ανάρτηση www.grissh.gr).
  5. «Ο Βίκτωρ Ουγκώ στο θέατρο της καθ’ ημάς Ανατολής τον 19ο αιώνα». Παράβασις, τόμ. 7, 2006, σσ. 369-384 (16 σ.) (βλ. ηλεκτρονική ανάρτηση www.grissh.gr).
  6. «Οι πρώτες Ελληνίδες ηθοποιοί». Επί Σκηνής: Διμηνιαίο Περιοδικό για το Θέατρο και τον Πολιτισμό (Λευκωσία), αρ. 23, Ιαν.-Μάρτ. 2006, σσ. 13-18 (6 σ.).
  7. «Ιωάννης Ραπτάρχης: Ένας παραγνωρισμένος του ελληνότροπου ρομαντισμού». Στον τόμο: Στέφανος: Τιμητική προσφορά στον Βάλτερ Πούχνερ. Επιμ. Ιωσήφ Βιβιλάκης. Αθήνα: Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Ergo, 2007, σσ. 1157-1172. (Παράβασις. Μελετήματα, αρ. 5) (16 σ.). (4ο).
  1. «Ο Κωνσταντινουπολίτης λόγιος Ιωάννης Μ. Ραπτάρχης και η συμβολή του στη μετακένωση της αρχαίας ελληνικής δραματουργίας». Στον τόμο: Ζητήματα ιστορίας του νεοελληνικού θεάτρου: Μελέτες χαρισμένες στον Δημήτρη Σπάθη. Επιμ. Έφη Βαφειάδη, Νικηφόρος Παπανδρέου. Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2007, σσ. 97-115 (19 σ.).
  2. «Τα μονόπρακτα έργα του Γρηγόριου Ξενόπουλου». Στον τόμο: Nulla dies sine linea: Προσεγγίσεις στο έργο του Γρηγόριου Ξενόπουλου. Επιμ. Γεώργιος Πεφάνης. Αθήνα: Ακαδημία Αθηνών, Ίδρυμα Κώστα και Ελένης Ουράνη, 2007, σσ. 445-485 (41 σ.).
  1. «Greek theater in Southeastern Europe and the Eastern Mediterranean from 1810 to 1961». Journal of Modern Greek Studies (Baltimore), vol. 25, no 2, October 2007 (Special issue: Modern Greek Theater), pp. 267-284 (18 σ.).
  2. «Ο Δημήτρης Ροντήρης στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: 1957-1959». Στον τόμο: Ο Πειραιάς και το Δημοτικό Θέατρο: Πρακτικά Διεθνούς Επιστημονικής Συνάντησης, Πανεπιστήμιο Πειραιά, 13 Απρ. 2003. Επιμ. Νίκος Αξαρλής, Κατερίνα Μπρεντάνου. Πειραιάς: Εκδόσεις Τσαμαντάκης, 2008, σσ. 46-53 (8 σ.).
  1. «Το ελληνικό θέατρο στην Οδησσό». Λήμμα στην ηλεκτρονική Εγκυκλοπαίδεια του Ελληνικού Κόσμου (Encyclopaedia of the Hellenic World). Τόμ. Β΄: Εύξεινος Πόντος. Αθήνα: Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, 2008. (11 σ.) (βλ. ηλεκτρονική ανάρτηση http://blacksea.ehw.gr).
  2. «Το ελληνικό θέατρο στη Σμύρνη: Μία σφαιρική προσέγγιση». Στο: 3ο Συμπόσιο «Τρεις χιλιετίες μικρασιατικού πολιτισμού: Επιστήμες-Γράμματα-Τέχνες», Νέα Ιωνία, 23, 24 & 25 Νοεμβρίου 2007. Νέα Ιωνία: Κέντρο Σπουδής και Ανάδειξης Μικρασιατικού Πολιτισμού (ΚΕ.ΜΙ.ΠΟ.), 2008, σσ. 225-237 (13 σ.).
  3. «Η θεατρολογική έρευνα στην Ελλάδα τον 21ο αιώνα: Προβλήματα και προοπτικές». Στον τόμο: Συγκρότηση και συντονισμός του χώρου των βιβλιοθηκών, των μουσείων και των αρχείων τέχνης στην Ελλάδα: Αναζήτηση πολιτικής και πρακτικών συνεργασίας: 2ο Συνέδριο Βιβλιοθηκών Τέχνης, Αθήνα, 1-2 Φεβρ. 2008: Πρακτικά. Αθήνα: Βιβλιοθήκη Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, 2008, σσ. 99-107 (9 σ.).
  4. «Τα μονόπρακτα έργα του Γρηγόριου Ξενόπουλου». Παράβασις, τόμ. 8, 2008, σσ. 483-504 (22 σ.) (βλ. ηλεκτρονική ανάρτηση www.grissh.gr).
  5. «The Greek communities in the Balkans and Asia Minor and their theatrical activity: 1800-1922» Études Helléniques/Hellenic Studies (Montréal, Québec), vol. 16, no 2, Autumn 2008 (A tribute to the Theatre of the Modern Greek Diaspora/Hommage au Théâtre de la Diaspora Grecque Moderne), pp. 39-63 (25 σ.).
  6. «Το Ελληνικό θέατρο στη Σμύρνη: Μία σφαιρική προσέγγιση». Στον τόμο: Σμύρνη. Η ζωή και το τέλος της πόλης των Γκιαούρηδων. Επιμ. έκδοσης Βασίλης Καρδάσης, Αρτέμης Ψαρομηλίγκος. Αθήνα: Ελευθεροτυπία, Ε-Ιστορικά, 2009, σς. 77-100 (24 σ.).
  7. «Θέατρο στην Κωνσταντινούπολη». Λήμμα στην ηλεκτρονική Εγκυκλοπαίδεια του Ελληνικού Κόσμου (Encyclopaedia of the Hellenic Word). Τόμος Γ΄: Κωνσταντινούπολη. Αθήνα: Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, 2009. (13 σ.) (βλ. ηλεκτρονική ανάρτηση http://constantinople.ehw.gr).
  8. «Η σμυρναϊκή δραματουργία: Πρωτότυπες θεατρικές εκδόσεις στη Σμύρνη του 19ου αιώνα». Δελτίο Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών, τόμ. ΙΣΤ΄ (αφιέρωμα στον Οδυσσέα Λαμψίδη), 2009, σσ. 211-287 (77 σ.) (και ανάτυπο). (βλ. ηλεκτρονική ανάρτηση: ejournals. epublishing.ekt.gr/index.php/deltiokms/article/viewfile/2397/2163.pdf).
  1. Βάλτερ Πούχνερ / Χρ. Σταματοπούλου-Βασιλάκου «Βιβλιογραφικές ασκήσεις στην ελληνική δραματουργία, πρωτότυπη και μεταφρασμένη, του 19ου αιώνα: 18641900». Παράβασις, τόμ. 10, 2010, σσ. 301-367 (67 σ.) (βλ. ηλεκτρονική ανάρτηση www.grissh.gr).
  2. Βάλτερ Πούχνερ / Χρ. Σταματοπούλου-Βασιλάκου / Γ. Πεφάνης. «Γενική επισκόπηση του νεοελληνικού θεάτρου». Στο CD-ROM: Όψεις της ιστορίας του ευρωπαϊκού θεάτρου των νεοτέρων χρόνων μέσα από τις παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου. Επιμ. Ελένη Γουλή. Αθήνα: Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου, Εθνικό Θέατρο, 2010. (67 σ.).
  3. «Οι Έλληνες ηθοποιοί και το δραματουργικό τους έργο τον 19ο αιώνα: Μια πρώτη σφαιρική προσέγγιση». Πρακτικά Διημερίδας στη μνήμη της Αγνής Μουζενίδου με θέμα «Ο ηθοποιός και η τέχνη της υποκριτικής: Θεωρία και πράξη, ιστορία και παρόν». Επιμ. Γρηγόρης Ιωαννίδης. Αθήνα: Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Ergo, 2010, σσ. 35-45 (11 σ.).
  4. «La réception du théâtre grec antique dans le bassin oriental de la Méditerranée au cours du XIXe siècle et le début du XXe: Le cas de Smyrne et d’ Alexandrie». Στοντόμο: First International Conference «Theatre and Theatre Studies in the 21 st century» (Athens, 28 Sept.-1 Oct. 2005): Proceedings/Premier Congrès International «Théâtre et Études Théâtrales au seuil du XXIème siécle» (Athènes, 28 Sept.-ler Oct. 2005): Actes. Ed by Anna Tabaki and Walter Puchner. Athens: National and Kapodistrian University of Athens, School of Philosophy, Department of Theatre Studies, Ergo, 2010, pp. 405-412 (8 σ.).
  5. «Επτανησιακές κωμωδίες μετ’ ασμάτων και κωμειδύλλια: Η συμβολή τους στο επτανησιακό θέατρο του 19ου αιώνα». Στον τόμο: Επτανησιακή Όπερα και το Μουσικό Θέατρο έως το 1993: Πρακτικά Συνεδρίου. Επιμ. Ηλεκτρονικής έκδοσης, Ιωσήφ Βιβιλάκης. Αθήνα: ΕΚΠΑ, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, 2011, σσ. 167-181 (15 σ.) (βλ. ηλεκτρονική ανάρτηση www.uoa.gr/ereyna/ekdoseis/hlektronikesekdoseis/praktika-toy-synedrioy-eptanisiaki-opera-kai-moysiko-8eatro-ews-to1953.html).
  1. «Μικρά Ασία: Εκπαίδευση-Πνευματική Παραγωγή-Πολιτισμός-Θέατρο: 18211922». Στον τόμο: Η ιστορία της Μικράς Ασίας. Τόμ. 5: Από το 1821 έως το 1919. Επιμ. Αρτέμης Ψαρομηλίγκος, Βασιλική Λάζου. Αθήνα: Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, 2011, σσ. 91-126. (35 σ.).
  1. «Αι τελευταίαι ώραι της ΙΑ΄ Βουλής (1861): Ένα άγνωστο κεφαλονίτικο μονόπρακτο μελόδραμα». Πόρφυρας, αρ. 144, Ιούλ.-Σεπτ. 2012, σσ. 225-234 (10σ.).
  2. «Η παρουσία του Δημήτρη Ροντήρη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: Εθνικό Θέατρο 1947-1954, Πειραϊκό Θέατρο 1957-1959». Στον τόμο: Ιστορία του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά από τον 19ο στον 21ο αιώνα. Επιμ. Κατερίνα Μπρεντάνου, Νίκος Αξαρλής, Πειραιάς: Νέος Κύκλος, 2013, σσ. 180-195 (16 σ.).
  1. «Το θεατρικό έργο στην Ελλάδα: 1900-1940. Από τον εκδοτικό χώρο στη σκηνή και τανάπαλιν: Μία πρώτη επισκόπηση». Πρακτικά Επιστημονικού Συνεδρίου «Από τη χώρα των κειμένων στο βασίλειο της σκηνής», Αθήνα 26-30 Ιαν. 2011. Επιμ. Γωγώ Κ. Βαρζελιώτη. Αθήνα: Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ, 2014, σσ. 179-194 (16 σ.) (βλ. ηλεκτρονική ανάρτηση www.theαtre.uoa.gr/ereyna/ekdoseis/hlektronikes.html).
  2. «Διαπολιτισμική πρόσληψη της δραματουργίας μέσα από τον ελληνικό περιοδικό τύπο του 19ου αιώνα: Μία πρώτη προσέγγιση» (από κοινού με την Δρ. Αικατερίνη ΔιακουμοπούλουΖαραμπούκα). Ε΄ Ευρωπαϊκό Συνέδριο Νεοελληνικών Σπουδών της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Νεοελληνικών Σπουδών, Θεσσαλονίκη, 2-5 Οκτ. 2014 «Συνέχειες, ασυνέχειες, ρήξεις στον ελληνικό κόσμο (1204-2014): Οικονομία, κοινωνία, ιστορία, λογοτεχνία»: Πρακτικά. Επιμ. Κωνσταντίνος Α. Δημάδης. Τόμ. Ε΄. Αθήνα: Ευρωπαϊκή Εταιρεία Νεοελληνικών Σπουδών, 2015, σσ. 65-84. (20 σ.) (βλ. ηλεκτρονική ανάρτηση: http://www.eens.org/EENS_congresses/2014/books/tomo5.pdf).
  1. «Το θέατρο στην ελληνόφωνη εκπαίδευση της Σμύρνης: 19ος αιώνας-1922». Παράβασις, τόμ. 13/2, 2015, σσ. 167-180 (14 σ.) (βλ. ηλεκτρονική ανάρτηση www.theatre.uoa.gr/ereyna/ekdoseis/parabasis/parabasis-online.html).
  2. «Η πρόσληψη της γαλλικής δραματουργίας στην καθ’ ημάς Ανατολή (ΚωνσταντινούποληΣμύρνη): Η περίπτωση του κωνσταντινουπολίτικου περιοδικού Θεατρική Βιβλιοθήκη (1880-1883): Μία πρώτη παρουσίαση». / “La réception de la dramaturgie française dans l’orient grecophone (Constantinople-Smyrne) pendant le XIXe siècle: Le cas du periodique grec de Constantinople Bibliothèque Théâtrale (1880-1885): Une premier approche”. Διαμεσολάβησηκαιπρόσληψηστονελληνογαλλικόπολιτισμικόχώρο / Médiation et réception dans l’ espace culturel franco-hellénique: Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου / Actes du Colloque International, 13-15 Δεκ. 2013. Αθήνα: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Αιγόκερως, 2015, σσ. 302-312 (11 σ.).
  1. «Το θέατρο στην ελληνόφωνη εκπαίδευση της Σμύρνης και η παιδαγωγός Σαπφώ Λεοντιάς». Σμύρνη: Η ανάπτυξη μιας μητρόπολης της Ανατολικής Μεσογείου (17ος αιώνας-1922): Πρακτικά Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου, Υμηττός, 20-23 Σεπτ. 2012. Επιμ. Ιωάννης Καραχρήστος, Παρασκευάς Ποτηρόπουλος. Αθήνα: Ακαδημία Αθηνών, Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας (Δημοσιεύματα του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας, αρ. 32), 2016, σσ. 453-466 (14 σ.).
  2. «Η Διαθήκη ή ο Μέστερ Σπίθαμων (1848): Μία άγνωστη κερκυραϊκή θεατρική σάτιρα», Ι΄ Διεθνές Πανιόνιο Συνέδριο, Κέρκυρα, 30 Απριλίου-4 Μαΐου 2014: Πρακτικά. Τόμος IV: Φιλοσοφία-Αρχαιολογία-Αρχαιογνωσία-Αρχιτεκτονική-Θέατρο. Κέρκυρα, Εταιρεία Κερκυραϊκών Σπουδών, 2017, σσ. 709-721 (13 σ.) (Κερκυραϊκά Χρονικά, περίοδος Β΄, τόμ. ΙΑ΄, 2017).
  3. «Μονόπρακτα θεατρικά έργα στην Κωνσταντινούπολη: Μία άγνωστη πτυχή της κωνσταντινουπολίτικης δραματουργίας του 19ου αιώνα». Πρακτικά Συνεδρίου «Η Κωνσταντινούπολη στην Ιστορία και τη Λογοτεχνία», Καλλιθέα, 13-14 Μαΐου 2016. Επιμ. Χαράλαμπος Αθανάσιος Μηνάογλου. Αθήνα: Σύλλογος Κωνσταντινουπολιτών, 2018, σσ. 169-180 (12 σ.).
  4. «Σπύρος Ευαγγελάτος: Ο πρωτοπόρος μελετητής της ιστορίας του θεάτρου της Κεφαλονιάς και η συμβολή του στη μελέτη της κεφαλονίτικης κωμωδιογραφίας και σάτιρας». Σκηνή και Αμφιθέατρο: Αφιέρωμα στον Σπύρο A. Ευαγγελάτο: Πρακτικά Συνεδρίου, Πανεπιστήμιο Αθηνών, 7-9 Μαρτίου 2016. Επιμ. Γωγώ Βαρζελιώτη, Πλάτων Μαυρομούστακος. Αθήνα: Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών, 2018, σσ. 183-194 (12 σ.).
  5. «Ελλήνων ηθοποιών πολιτικός λόγος: Δείγματα γραφής (β΄ μισό του 19ου αιώνα)» στο: Αλεξία Αλτουβά, Καίτη Διαμαντάκου (επιμ.), Πρακτικά Ε΄ Πανελλήνιου Θεατρολογικού Συνεδρίου «Θέατρο και Δημοκρατία», με αφορμή τη συμπλήρωση 40 χρόνων από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας, αφιερωμένου στον Βάλτερ Πούχνερ, Κεντρικό κτήριο Πανεπιστημίου Αθηνών, 5-8 Νοεμβρίου 2014. Τόμ Β΄. Αθήνα, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών, 2018, σσ. 563-580 (18 σ.).
  6. The Greek Theatre in Smyrna: A rounded approach”, Greek Letters: Journal of Modern Greek Literature in translation, vol. 30 (2020), pp. 145-164 (20 σ.).


Υπό Έκδοση

  1. «Το ελληνικό θέατρο στην Κωνσταντινούπολη 1940-1953: Η τελευταία αναλαμπή». Β΄ Θεατρολογικό Συνέδριο με θέμα «Μετανάστες και πρόσφυγες στη σύγχρονη δραματουργία και τη σκηνική πράξη», Αθήνα, 28-31 Μαρτ. 2012. Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (10 σ.).
  2. «Η Μαριέττα Γιαννοπούλου-Μινώτου και το θεατρικό της έργο». Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα «Η Μαριέττα Γιαννοπούλου-Μινώτου (1900-1962) και η εποχή της: Η Ζακυνθία λογία πρωτοπόρος του γυναικείου κινήματος», Αθήνα, Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2012, Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων και Εταιρεία Μελέτης, Έρευνας και Προαγωγής του Πολιτισμού «Πλατύφορος» (13 σ.).
  3. «Το συγγραφικό έργο της Ελένης Χαλκούση». Στον τόμο: Ελένη Χαλκούση: Η ζωή και το έργο της. Πρακτικά Επιστημονικής Ημερίδας, Αθήνα, 9 Δεκ. 2013. Μορφωτικός Σύλλογος Μακροχωρίου Κωνσταντινουπόλεως «Το Έβδομον του Βυζαντίου» (12 σ.).
  4. «Διαπολιτισμικές αναζητήσεις στον ελληνόφωνο χώρο της Ανατολής: Η πρόσληψη της ευρωπαϊκής δραματουργίας στη Σμύρνη τον 19ο αιώνα: Εκδόσεις, περιοδικός τύπος». Επιστημονικό Συμπόσιο «Ελληνικότητα και ετερότητα: Πολιτισμικές διαμεσολαβήσεις και εθνικός χαρακτήρας στον 19ο αιώνα», Αθήνα, 14-17 Μαΐου 2015, που διοργάνωσε το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών στο πλαίσιο του Ερευνητικού Προγράμματος «Χρυσαλλίς» και το Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (10 σ.).
  5. «Οι λόγιες Σαπφώ και Αιμιλία Λεοντιάς και το θεατρικό έργο τους». Συνέδριο «Το θέατρο στη νεότερη και σύγχρονη Κύπρο», αφιερωμένο στον Γιάννη Κατσούρη, Λεμεσός, 30-31 Οκτ. 2015, που διοργάνωσαν το Θεατρικό Μουσείο Κύπρου, το Πολιτιστικό Ίδρυμα Τράπεζας Κύπρου, ο Δήμος Λεμεσού και ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου (10 σ.).
  6. «Δύο άγνωστα κεφαλονίτικα μονόπρακτα μελοδράματα» Μουσικολογικό Συμπόσιο με θέμα «Ελλάδα και Όπερα», Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών, 10-12 Ιουνίου 2016, που διοργάνωσε το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, η Ένωση Ελλήνων Μουσουργών και η Ερευνητική Ομάδα για τη Νεοελληνική Μουσική της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας (14 σ.).
  7. «Ελληνόγλωσσες θεατρικές εκδόσεις στην Οδησσό τον 19ο αιώνα: Μία άγνωστη πτυχή των πολιτιστικών σχέσεων Ελλάδας-Ρωσίας». Πρακτικά Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου «Ελληνορωσικές σχέσεις κατά τη νεότερη και σύγχρονη περίοδο (18ος-20ός αι.)», Αθήνα 20-22 Οκτ. 2016, που διοργάνωσαν το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Κρατικό Πανεπιστήμιο Λομονόσοφ της Μόσχας (18 σ.).
  8. Χρυσόθεμις Σταματοπούλου-Βασιλάκου / Πέτρος Βραχιώτης «Ελληνική βιβλιογραφία θεατρικών έργων, διαλόγων και μονολόγων: 1900-1940». Ανακοίνωση στο Επετειακό Συνέδριο για τα 20 χρόνια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών με θέμα «Πηγές της έρευνας στη σύγχρονη Ελληνική Θεατρολογία», που διοργάνωσε το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Αθήνα, 27-29 Απριλίου 2017, στο Κεντρικό Κτήριο του Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό την αιγίδα της Κοσμητείας της Φιλοσοφικής Σχολής, στο πλαίσιο του εορτασμού για τα 180 χρόνια από την ίδρυση του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
  9. «Από το γαλλικό μελόδραμα του 19ου αιώνα στον ελληνικό εμπορικό κινηματογράφο της περιόδου 1950-1970». Διημερίδα «Από τη σελίδα στην οθόνη: Προσεγγίσεις στις σχέσεις Λογοτεχνίας και Κινηματογράφου», που διοργάνωσε στο Αμφιθέατρο του Μαράσλειου Διδασκαλείου, 9-10 Ιουνίου 2017, η Θεματική Ενότητα «Νεοελληνικό ΘέατροΚινηματογράφος (ΕΛΠ-44)» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ).
  10. «Η Θεατρική Αγωγή στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών: Χθες και σήμερα». Κεντρική ομιλία στην Εναρκτήρια Συνεδρία του Συνεδρίου «Οι Τέχνες στο Ελληνικό Σχολείο: Παρόν και μέλλον», που συνδιοργάνωσαν το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών και το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, το Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, η Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας, Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ, 11-13 Οκτωβρίου 2018.
  11. Εκδόσεις θεατρικών έργων 1900-1940: Η περίπτωση των Εκδόσεων Γεωργίου Δ. Φέξη» Επιστημονικό Συνέδριο «Το Ελληνικό Θεατρικό Έντυπο από τον 19ο στον 21ο αιώνα», που διοργάνωσε το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών με τη στήριξη του Δήμου Αθηναίων στο πλαίσιο του εορτασμού «Αθήνα 2018-Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου», Διδασκαλείο Ελληνικής Γλώσσας της Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, Αμφιθέατρο «Άλκης Αργυριάδης», 17-19 Ιαν. 2019.


ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Ολοκληρωθέντα Ερευνητικά Προγράμματα

Α΄.Ως επικεφαλής έχει αναλάβει και ολοκληρώσει τα κάτωθι ερευνητικά προγράμματα:

1.«Σύνταξη ελληνικής βιβλιογραφίας μονόπρακτων έργων του 19ου αιώνα»/Φορέας χρηματοδότησης: Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Αθηνών (1995 – 1996).

2.«Σύνταξη ελληνικής βιβλιογραφίας μονόπρακτων έργων του 20ού αιώνα»/ Φορέας χρηματοδότησης: Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Αθηνών (1997 – 1998).

3.«Η δράση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών: 1917 – 1997»/Φορέας χρηματοδότησης: Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών και Υπουργείο Πολιτισμού (1997 – 1998).

4.«Το ελληνικό θέατρο στα παράλια της Μ. Ασίας μέχρι το 1922 με ιδιαίτερη έμφαση στη Σμύρνη»/Φορέας χρηματοδότησης: Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Αθηνών (1999 – 2001).

5.«Αρχείο Ραλλούς Μάνου»/Φορέας χρηματοδότησης: Πανεπιστήμιο Αθηνών και Ακαδημία Αθηνών (1999 – 2002).

6.«Σύνταξη ελληνικής βιβλιογραφίας θεατρικών έργων: 1900 – 1940»/Φορέας χρηματοδότησης: Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Αθηνών (2005 – 2008).

7.«Οι Έλληνες ηθοποιοί και το συγγραφικό τους έργο: 19ος – 20ός αιώνας»/ Φορέας χρηματοδότησης: Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Αθηνών (2006 – 2008).

Β΄.Ως μέλος τριμελών Επιστημονικών Επιτροπών συμμετείχε στα κάτωθι ολοκληρωμένα ερευνητικά προγράμματα:

1.«Βιβλιογραφία της Ελληνικής Θεατρολογίας 1900 – 2005: Πηγές και επιστημονικές μελέτες»/Φορέας χρηματοδότησης: Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «Πυθαγόρας Ι» ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ (2003 - 2007).

2.«Αρχειοθέτηση, ψηφιοποίηση και τεκμηρίωση του αρχειακού υλικού του Εθνικού Θεάτρου»/Φορέας χρηματοδότησης: Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας» στο πλαίσιο του Γ΄ Κ.Π.Σ. (2006 - 2008).

3.Πρόγραμμα «Θαλής» για την Αριστεία στην Έρευνα (2012 – 2015).

Συμμετοχή στο ερευνητικό πρόγραμμα «Χρυσαλλίς: Πολιτισμικές διαμεσολαβήσεις στη διαμόρφωση του εθνικού χαρακτήρα στον περιοδικό τύπο του 19ου αιώνα». (Επιστημονική υπεύθυνη καθηγήτρια Άννα Ταμπάκη) ως μέλος της Κεντρικής Επιστημονικής Επιτροπής και ως επιστημονική υπεύθυνη του υποέργου «Η πρόσληψη των δραματουργικών ειδών (συγγραφείς, ιδεολογικά και αισθητικά ρεύματα, θεωρία του δράματος): Κατάταξη και μελέτη των ειδών (ποιητικό θέατρο, θέατρο πρόζας, λυρικό θέατρο). Το ανωτέρω πρόγραμμα εγκρίθηκε στα πλαίσια του Προγράμματος «Θαλής: Αριστεία στην Έρευνα» (2012-2015).