Φιλοσοφική Σχολή
Γωγώ Βαρζελιώτη
Αναπληρώτρια καθηγήτρια Τμήματος Θεατρικών Σπουδών
Γραφείο: 916, 9ος όροφος, Φιλοσοφική Σχολή
Ώρες γραφείου
Τηλέφωνο: 210-7277470
Ηλεκτρονική Διεύθυνση: gvarzel[at]theatre.uoa[dot]gr
Ώρες υποδοχής κοινού: μετά από συνεννόηση μέσω email.
Απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών (υποτροφία Ιδρύματος Παπαδάκη) και του Μεταπτυχιακού Προγράμματος του ίδιου Τμήματος (υποτροφίες επίδοσης από το ΙΚΥ και το Ιαπωνικό Ίδρυμα Sassakawa). Με υποτροφία της Ακαδημίας Αθηνών συνέχισε τις σπουδές της στο Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών της Βενετίας, για την εκπόνηση διδακτορικής εργασίας. Τη διατριβή της, με τίτλο Κρητική κωμωδία και καθημερινή ζωή: σχέση σκηνικής εικόνας και κοινωνίας στο βενετοκρατούμενο Χάνδακα, υποστήριξε στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών το 2006 (έκδ. 2011, σε επεξεργασμένη μορφή, από το Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας).
Στο πλαίσιο της υποτροφίας της στη Βενετία (1999-2002), διεξήγε έρευνες στα αρχεία και τις βιβλιοθήκες της πόλης, και συμμετείχε στις εργασίες καταλογογράφησης και ταξινόμησης του Παλαιού Αρχείου του Ελληνικού Ινστιτούτου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας. Στη συνέχεια, πραγματοποίησε ερευνητικές αποστολές στο Βατικανό, στο αρχείο της Propaganda Fede, για το πρόγραμμα της Ακαδημίας Αθηνών «Το ελληνικό θέατρο και δράμα στην εποχή του Μεσαίωνα, της Αναγέννησης και της Τουρκοκρατίας» (2002, 2003), εργάστηκε στο Κέντρο Ερεύνης Μεσαιωνικού και Νέου Ελληνισμού της Ακαδημίας Αθηνών ως συνεργάτις στο ερευνητικό πρόγραμμα «Ελληνική Επανάσταση και συγκρότηση του ελληνικού κράτους επί τη βάσει αρχείων του 18ου και του 19ου αιώνα» (2004-2009), και συμμετείχε σε ερευνητικό πρόγραμμα του Πολιτιστικού Ιδρύματος του Ομίλου Πειραιώς σχετικά με τον ελληνισμό της Αιγύπτου (2008). Από το 2012 μέχρι το 2015, συμμετείχε στο ερευνητικό πρόγραμμα με τίτλο«Θαλής – ΕΚΠΑ – Πολιτισμικές διαμεσολαβήσεις και διαμόρφωση του “Εθνικού χαρακτήρα” στον περιοδικό τύπο του 19ουαιώνα(Χρυσαλλίς)», ως μέλος της 2ης ερευνητικής ομάδας, με αντικείμενο «Η πρόσληψη των δραματουργικών ειδών (συγγραφείς, ιδεολογικά και αισθητικά ρεύματα, θεωρία του δράματος), ποιητικό θέατρο, θέατρο πρόζας και λυρικό θέατρο». Είναι, επίσης, μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Έρευνας και Τεκμηρίωσης Παραστάσεων Αρχαίου Ελληνικού Δράματος, με ενεργό συμμετοχή στη διοργάνωση των θερινών μαθημάτων και των ετήσιων επιστημονικών συναντήσεωντου Δικτύου. Είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του περιοδικού Artes Renascentes, semestrale dell’associazione internazionale «Artes Renascentes».
Έχει συμμετάσχει σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια, έχει δημοσιεύσει εργασίες σε επιστημονικά περιοδικά και τόμους, και έχει διδάξει σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά σεμινάρια καθώς επίσης στο Charles University της Πράγας(Μάιος 2018, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+). Έχει επιμεληθεί επιστημονικούς τόμους και Πρακτικά Συνεδρίων, και από το 2013 είναι επιμελήτρια του Επιστημονικού Περιοδικού του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ, Παράβασις. Στα ερευνητικά της ενδιαφέροντα συμπεριλαμβάνονται η διερεύνηση της ιστορίας του θεάτρου στις βενετοκρατούμενες και φραγκοκρατούμενες περιοχές του ελληνικού χώρου (Κρήτη, Επτάνησα, Αιγαίο Πέλαγος, 16ος-18ος αι.) και η αρχειακή της τεκμηρίωση, η μελέτη και πρόσληψη των θεατρικών κειμένων της εποχής και η συνεξέτασή τους με τη σύγχρονή τους ευρωπαϊκή δραματουργία, το θέατρο στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια της Αναγέννησης και μέχρι τον 18ο αι., η μελέτη όψεων της κοινωνίας και του πολιτισμού στις λατινοκρατούμενες περιοχές του ελληνικού χώρου και ο συσχετισμός τους με τα θεατρικά κείμενα, η καθημερινή ζωή στη βενετοκρατούμενη Κρήτη, η έκδοση πηγών κ.ά.
Υπηρετεί στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών στη βαθμίδα του λέκτορα από το 2009, στη βαθμίδα του επίκουρου καθηγητή από το 2014, και στη βαθμίδα του μόνιμου επίκουρου καθηγητή από το 2018 και διδάσκει στο Προπτυχιακό και στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Από το 2009 έως το 2016 ήταν επιστημονική υπεύθυνος του Προγράμματος Πρακτικής Άσκησης φοιτητών του Τμήματος και το 2016-2017 και το χειμερινό εξάμηνο του 2017-2018, ακαδημαϊκή υπεύθυνος του προγράμματος Erasmus+.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ
Μονογραφία
Γωγώ Κ. Βαρζελιώτη, Κρητική κωμωδία και καθημερινή ζωή: σχέση σκηνικής εικόνας και κοινωνίας στο βενετοκρατούμενο Χάνδακα, Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας, Θωμάς Φλαγγίνης5, Αθήνα-Βενετία 2011.
Επιμέλεια εκδόσεων (επιλογή)
Γωγώ Βαρζελιώτη – Πλάτων Μαυρομούστακος (επιμ.), Σκηνή και ΑμφιΘέατρο. Αφιέρωμα στον Σπύρο Α. Ευαγγελάτο. Πρακτικά Θεατρολογικού Συνεδρίου,Αθήνα, 7-9 Μαρτίου 2016, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Αθήνα 2018.
Επιμέλεια του δίτομου Επιστημονικού Περιοδικού του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ Παράβασις, τόμ. 16/1 και 16/2, Αθήνα 2018.
Επιμέλεια του δίτομου Επιστημονικού Περιοδικού του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ Παράβασις, τόμ. 15/1 και 15/2, Αθήνα 2017.
Γωγώ Βαρζελιώτη – Πλάτων Μαυρομούστακος (επιμ.), Σκηνή και ΑμφιΘέατρο. Αφιέρωμα στον Σπύρο Α. Ευαγγελάτο. Πρακτικά Θεατρολογικού Συνεδρίου, Αθήνα, 7-9 Μαρτίου 2016, Αθήνα 2018.
Επιμέλεια του δίτομου Επιστημονικού Περιοδικού του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ Παράβασις, τόμ. 14/1 και 14/2, Αθήνα 2016.
Επιμέλεια του δίτομου Επιστημονικού Περιοδικού του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ Παράβασις, τόμ. 13/1 και 13/2, Αθήνα 2015.
Επιμέλεια του Επιστημονικού Περιοδικού του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑΠαράβασις, τόμοι 12/1 και 12/2, Αθήνα 2014.
Γωγώ Κ. Βαρζελιώτη (επιμ.), Από τη χώρα των κειμένων στο βασίλειο της σκηνής. Πρακτικά Επιστημονικού Συνεδρίου. Αθήνα, 26-30 Ιανουαρίου 2011, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Αθήνα 2014.
Γωγώ Κ. Βαρζελιώτη – Κώστας Γ. Τσικνάκης (επιμ.), Γαληνοτάτη. Τιμή στη Χρύσα Μαλτέζου, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών – Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα 2013.
Γωγώ Βαρζελιώτη – Αγγελική Πανοπούλου (επιμ.), De Veneciis ad Mothonam. Έλληνες και Βενετοί στη Μεθώνη τα χρόνια της Βενετοκρατίας(Πρακτικά διεθνούς επιστημονικής συνάντησης, Μεθώνη, 19-20 Μαρτίου 2010), Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας, Συνέδρια 15, Αθήνα-Βενετία 2012.
Γωγώ Βαρζελιώτη – Άννα Καρακατσούλη (επιμ.), Παράβασις: Ευρετήριο, τόμοι 1-9, εκδ. Ergo, Αθήνα 2010.
Επιμέλεια του βιβλίου του Β. Πούχνερ «Παλαιά και Νέα Διαθήκη». Ανώνυμο κρητικό ποίημα. Σχόλια και Παρατηρήσεις, Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας, Βιβλιοθήκη 28, Βενετία 2009.
Chryssa Maltezou e Gogo Varzelioti (επιμ.), Oltre lamorte. Testamenti di Grecie Veneziani redatti a Venezia o in territorio greco-venezianoneisec. XIV-XVIII (Atti dell’ incontro scientifico, Venezia, 22-23 gennaio2007), Istituto Ellenico di Studi Bizantini e Postbizantini,Convegni 11, Venezia2008.
Επιμέλεια του βιβλίου του A. Vincent Memories of seventeenth-century Crete. L’occio (Time of Leisure)by Zuanne Papadopoli, Hellenic Institute of Byzantine and Post-Byzantine Studies in Venice, Graecolatinitas Nostra, Sources 8, Venice 2007.
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ (επιλογή)
«Θέατρο και δημοκρατίες: Η “αναγέννηση” του ελληνικού θεάτρου (16ος-17ος αιώνας)», Αλεξία Αλτουβά – Αικατερίνη Διαμαντάκου (επιμ.), Ε΄Πανελλήνιο Θεατρολογικό Συνέδριο: Θέατρο και Δημοκρατία. Με αφορμή τη συμπλήρωση 40 χρόνων από την αποκατάσταση της δημοκρατίας. Αφιερωμένο στον Βάλτερ Πούχνερ, Αθήνα, 5-8 Νοεμβρίου 2014, τόμ. Α´, Αθήνα 2018, σ. 123-132.
«Αρχειακή έρευνα-σκηνοθεσία: το δίπτυχο της δημιουργίας του Σπύρου Α. Ευαγγελάτου», Γωγώ Βαρζελιώτη – Πλάτων Μαυρομούστακος (επιμ.),Σκηνή και ΑμφιΘέατρο. Αφιέρωμα στον Σπύρο Α. Ευαγγελάτο. Πρακτικά Θεατρολογικού Συνεδρίου, Αθήνα, 7-9 Μαρτίου 2016,Αθήνα 2018, σ. 137-150.
«La figura del maestro nei testi drammaturgici di Creta veneziana e la sua presenza nelle fonti notarili (XVI-XVII sec.)», Parabasis15/1 (2018), σ. 61-65.
«Η Τραγέδια του Αγίου Δημητρίου. Ένα παράδειγμα διαπολιτισμικής προσέγγισης στη Νάξο (1723)», Η Νάξος δια μέσου των αιώνων. Πρακτικά του Ε΄ Πανελληνίου Επιστημονικού Συνεδρίου, Απεράθου Νάξου, 30 Αυγούστου-1 Σεπτεμβρίου 2013, Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Αθήνα 2017, σ. 241-246.
«Le repas de noces dans la Crète de la Vénétocratie. Nouvelles informations sur l’histoire de la nourriture à Candie au XVIIe siècle», Actes de XXIVe Congrès pluridisciplinaire des néo-hellénistes francophones «Manger en Grèce», Université de Strasbourg 27, 28 et 29 mai 2015,dir. par Martine Breuillot, Joëlle Dalègre et Irini Tsamadou-Jacoberger [=Cahiers balkaniques, Hors-série] 2016,σ. 429-438.
«Ενδυματολογικές προσεγγίσεις στην κρητική κωμωδιογραφία της Αναγέννησης: ιστορικές πηγές και παραστασιακά τεκμήρια», Γωγώ Κ. Βαρζελιώτη (επιμ.), Από τη χώρα των κειμένων στο βασίλειο της σκηνής. Πρακτικά Επιστημονικού Συνεδρίου. Αθήνα, 26-30 Ιανουαρίου 2011, Αθήνα 2014, σ. 101-124.
«Ο Τζον Φορντ και η εποχή του», στο Τζον Φορντ Η Μελαγχολία του Έρωτα. Πρόγραμμα θεατρικού αναλογίου, Λευκωσία, 15-16 Δεκεμβρίου 2014, έκδ. Πολιτιστικές Υπηρεσίες Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου, σ. 10-13.
«Λαογραφικές πληροφορίες στις θεατρικές και ιστορικές πηγές της βενετοκρατούμενης Κρήτης», Πρακτικά του Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου «Λαϊκός πολιτισμός και έντεχνος λόγος (ποίηση – πεζογραφία – θέατρο)», 8 -12 Δεκεμβρίου 2010, Ακαδημία Αθηνών, Δημοσιεύματα του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας – 30, τόμ. Β´, Αθήνα 2013, σ. 129-142.
«Ο Antonio Molino, το greghesco και η ελληνοβενετική προσέγγιση (16ος αιώνας)», Γωγώ Κ. Βαρζελιώτη – Κώστας Γ. Τσικνάκης (επιμ.), Γαληνοτάτη. Τιμή στη Χρύσα Μαλτέζου, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών – Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα 2013, σ. 105-118.
«Δραματουργικά και λογοτεχνικά κείμενα στον απόηχο της ναυμαχίας της Ναυπάκτου: η περίπτωση του Antonio Molino», Κώστας Γ. Τσικνάκης (επιμ.), Πρακτικά της επιστημονικής συνάντησης: Η απήχηση της ναυμαχίας της Ναυπάκτου στον Ευρωπαϊκό κόσμο (Ναύπακτος, 13 Οκτωβρίου 2012), Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών – Ίδρυμα Δημητρίου και Αίγλης Μπότσαρη, Συνέδρια16, Αθήνα-Βενετία 2013,σ. 157-165.
«Η σκηνή ραπρεζεντάρει το Κάστρο της Κρήτης. Λογοτεχνικές και αρχειακές προσεγγίσεις της πόλης του Χάνδακα (16ος-17ος αι.)», Διαχρονία Παράρτημα Β΄: Πόλη και ύπαιθρος στη Μεσόγειο, Αθήνα 2012, σ. 187-197.
«Η γυναίκα στα έργα της κρητικής δραματουργίας (16ος-17ος αι.)», Θησαυρίσματα 41-42 (2011-2012), σ. 281-290.
«Το θέατρο στην Κρήτη και στα νησιά του Αιγαίου», στον τόμο Βενετοκρατούμενη Ελλάδα. Προσεγγίζοντας την ιστορία της, επιστ. διεύθ. Χρύσα Μαλτέζου, τ. Α΄, Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας, Βιβλιοθήκη30, Αθήνα-Βενετία 2010, σ. 681-693.
«Η διαχείριση του νοικοκυριού μιας χήρας του Χάνδακα (17ος αι.)», Πεπραγμένα Ι΄ Διεθνούς Κρητολογικού Συνεδρίου (Χανιά, 1-8 Οκτωβρίου 2006), τ. Β1: Βυζαντινή και Μεταβυζαντινή περίοδος (Ιστορία), Φιλολογικός Σύλλογος «Ο Χρυσόστομος», Χανιά 2010, σ. 311-318.
«Esplorando i sentimenti: ancora una lettura degli atti notarili della Candia veneziana (XVI-XVII sec.)», Chryssa Maltezou – Angeliki Tzavara – Despina Vlassi (επιμ.), I Greci durante la venetocrazia: Uomini, spazio, idee (XIII-XVIII sec.), Atti del Convegno Internazionale di Studi, Venezia 3-7 Δεκεμβρίου2007, Istituto Ellenico di Studi Bizantini e Postbizantini, Convegni13, Venezia 2009, σ. 225-232.
«Η “σκηνογραφία” της Κρητικής Κωμωδίας και η αρχειακή της απεικόνιση», Στέφανος-Τιμητικός τόμος για τον καθηγητή Βάλτερ Πούχνερ, εκδ. Ergo, Αθήνα 2007, σ. 149-157.
«Νέες ειδήσεις για (παρα)θεατρικές εκδηλώσεις των καθολικών ταγμάτων στον αιγαιοπελαγίτικο χώρο την εποχή της Αντιμεταρρύθμισης. Παραλειπόμενα για σχολικές παραστάσεις και παραστατικές λιτανείες», Παράβασις 6 (2005), σ. 17-41 (σε συνεργασία με τον Β. Πούχνερ).
«Από την Κρήτη στην Τήλο: Ένα συμβόλαιο εργασίας κρητικών ζωγράφων του 17ουαιώνα», Θησαυρίσματα 31 (2001), σ. 293-303.
«Αναστηλώνοντας μια θεατρική παράσταση: Η παράσταση του «Αγίου Δημητρίου» στις 29 Δεκεμβρίου 1723 στη Νάξο και οι συντελεστές της», Παράβασις3 (2000), σ. 123-166 (σε συνεργασία με τον Β. Πούχνερ).
«Τα ινστρουμέντα της αγάπης του νοταρίου Ιωάννη Κρούσου», Θησαυρίσματα 30 (2000), σ. 315-337.
«Η κρητική τραγωδία του μπαρόκ στη σκηνή του Αλέξη Σολομού» στο συνέδριο: Αλέξης Σολομός: ο ευπατρίδης μύστης του πνεύματος, Αθήνα, 11 Δεκεμβρίου 2018, που συνδιοργάνωσε το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με το Εθνικό Θέατρο.
«Η οικογένεια στο Κρητικό Θέατρο», σεμιναριακό μάθημα στο μεταπτυχιακό σεμινάριο Ο Ελληνολατινικός κόσμος (13ος-18ος αι.): Η οικογένεια στον ελληνοβενετικό κόσμο (13ος-18ς αιώνας). Εννοιολόγηση, θεσμοί, λειτουργίες. Διοργάνωση: Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με το Κέντρον Ερεύνης του Μεσαιωνικού και Νέου Ελληνισμού της Ακαδημίας Αθηνών και το Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών. Ιστορικό Αρχείο του Πανεπιστημίου Αθηνών, 12 Νοεμβρίου-10 Δεκεμβρίου 2018.
«Η κρητοβενετική διάλεκτος στην κρητική κωμωδία της Αναγέννησης: Ιστορικό πλαίσιο, δραματουργική αξιολόγηση και σκηνική λειτουργία» στο συνέδριο: Το Ιδιωματικό Θέατρο στην Ελλάδα και οι προοπτικές ανάπτυξής του, Κοζάνη 16-17 Μαρτίου 2017, Κοβεντάρειο Μέγαρο (διοργάνωση: Θεατροδρόμιο Κοζάνης. Συνδιοργανωτές: Περιφ. Δυτ. Μακεδονίας, Δήμος Κοζάνης, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης, Κοβεντάρειος Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης, Σύλλογος Φίλων Κοβενταρείου Δημοτικής Βιβλιοθήκης).
«‟Φτώχεια” και ‟φτωχοί” στο Κρητικό Θέατρο», σεμιναριακό μάθημα στο μεταπτυχιακό σεμινάριο Ο Ελληνολατινικός κόσμος (13ος-18ος αι.): Φτώχεια και φτωχοί στον ελληνοβενετικό κόσμο (13ος-18ς αιώνας). Εννοιολόγηση, ιστορικές πραγματικότητες, αναπαραστάσεις. Διοργάνωση: Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με το Κέντρον Ερεύνης του Μεσαιωνικού και Νέου Ελληνισμού της Ακαδημίας Αθηνών και το Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών. Ιστορικό Αρχείο του Πανεπιστημίου Αθηνών, 20 Νοεμβρίου-18 Δεκεμβρίου 2017.
«Αρχειακή έρευνα-σκηνοθεσία: το δίπτυχο της δημιουργίας του Σπύρου Α. Ευαγγελάτου», ανακοίνωση στο συνέδριο Σκηνή και ΑμφιΘέατρο. Αφιέρωμα στον Σπύρο Α. Ευαγγελάτο, Αθήνα, 7-9 Μαρτίου 2016 (διοργάνωση: Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών).
«Χρήσητων αρχειακών πηγών στην έρευνα του νεοελληνικού θεάτρου (16ος-18ος αιώνας)», ανακοίνωση στο Επετειακό Συνέδριο για τα 20 χρόνια λειτουργίας του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ (Αθήνα, 27-29 Απριλίου) με θέμα: Πηγές της έρευνας στη σύγχρονη ελληνική θεατρολογία.
«La figura del maestro nei testi drammaturgici di Creta veneziana e la sua presenza nelle fonti notarili (XVI-XVIIsec.)», ανακοίνωση στο Διεθνές Συνέδριο 350 Anni Collegio Flangini, που διοργάνωσε το Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας (Βενετία, 25-26 Νοεμβρίου 2015).
«Le repas de noces dans la Crète de la Vénétocratie. De nouvelles informations sur l’histoire de la nourriture à Candie au XVIΙe siècle», ανακοίνωση στο XXIVe Congrès pluridisciplinaire des néo-hellénistes francophones «Manger en Grèce», Université de Strasbourg, Στρασβούργο, 27, 28 και29 Μαΐου2015.
«Θέατρο και κοινωνικές ιεραρχήσεις στη βενετοκρατούμενη Κρήτη», σεμιναριακό μάθημα στο μεταπτυχιακό σεμινάριο Ο ελληνολατινικός κόσμος (13ος-18ος αι.): Χαρτογραφώντας τις εξουσίες. Διακυβέρνηση και κοινωνικές ιεραρχήσεις στην ελληνολατινική Ανατολή, Διοργάνωση: Τμήμα Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με το Κέντρο Ερεύνης του Μεσαιωνικού και Νέου Ελληνισμού της Ακαδημίας Αθηνών και το Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών. Ιστορικό Αρχείο του Πανεπιστημίου Αθηνών, 10 Μαρτίου 2014-14 Απριλίου 2014.
«Θέατρο και δημοκρατίες: Η “αναγέννηση” του ελληνικού θεάτρου (16ος-17ος αιώνας)», ανακοίνωση στο Ε΄Πανελλήνιο Θεατρολογικό Συνέδριο: Θέατρο και Δημοκρατία, Αθήνα, 5-8 Νοεμβρίου 2014 (διοργάνωση: Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών)
«Η Τραγέδια του Αγίου Δημητρίου. Ένα παράδειγμα διαπολιτισμικής προσέγγισης στη Νάξο (1723)», ανακοίνωση στο Ε΄Συνέδριο: Η Νάξος δια μέσου των αιώνων, Απέραθος, 30 Αυγούστου-2 Σεπτεμβρίου 2013.
«Δραματουργικά και λογοτεχνικά κείμενα στον απόηχο της ναυμαχίας της Ναυπάκτου: η περίπτωση του Antonio Molino», ανακοίνωση στην επιστημονική συνάντηση που οργάνωσαν το Ίδρυμα Δημητρίου και Αίγλης Μπότσαρη και το Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών με τίτλο:Η απήχηση της ναυμαχίας της Ναυπάκτου στον Ευρωπαϊκό κόσμο, Ναύπακτος, 13 Οκτωβρίου 2012.
«Η γυναίκα στα έργα της κρητικής δραματουργίας (16ος-17ος αι.)», ανακοίνωση στο 11ο Διεθνές Κρητολογικό Συνέδριο, Ρέθυμνο, 21-27 Οκτωβρίου 2011.
«Ενδυματολογικές προσεγγίσεις στην κρητική κωμωδιογραφία της Αναγέννησης: ιστορικές πηγές και παραστασιακά τεκμήρια», ανακοίνωση στο συνέδριο που οργάνωσε το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑγια τον εορτασμό των 20 χρόνων από την ίδρυσή του, με τίτλο:Από τη χώρα των κειμένων στο βασίλειο της σκηνής, Αθήνα, 26-29 Ιανουαρίου 2011.
«Λαογραφικές πληροφορίες στις θεατρικές και ιστορικές πηγές της βενετοκρατούμενης Κρήτης», ανακοίνωση στο συνέδριο που οργάνωσε το Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών, με τίτλο: Λαϊκός πολιτισμός και έντεχνος λόγος (ποίηση – πεζογραφία – θέατρο), Αθήνα, 8-12 Δεκεμβρίου 2010.
«Βέστες αλά-φορεστιέρα: επιδράσεις της βενετικής μόδας στον ενδυματολογικό κώδικα των Κρητικών (15ος-17ος αι.)», εισήγηση στο σεμινάριο La vita quotidiana nella Grecia veneziana, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της Ιταλικής πρεσβείας «Italia in piazza 2009» (το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας).
«Esplorando i sentimenti: ancora una lettura degli atti notarili della Candia veneziana (XVI-XVIIsec.)», ανακοίνωση στο Διεθνές Συνέδριο του Ελληνικού Ινστιτούτου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας I Greci durante la venetocrazia: Uomini, spazio, idee (XIII-XVIIIsec.), Βενετία, 3-7 Δεκεμβρίου 2007.
«Η σκηνή ραπρεζεντάρει το Κάστρο της Κρήτης. Λογοτεχνικές και αρχειακές προσεγγίσεις της πόλης του Χάνδακα (16ος-17οςαι.)», ανακοίνωση στο συνέδριο Πόλη και Ύπαιθρος στη Μεσόγειο(Αθήνα, 29-31 Μαϊου 2007), που διοργανώθηκε με αφορμή την επέτειο των 10 ετών από την έκδοση του Περιοδικού ΔΙΑΧΡΟΝΙΑ.
Διάλεξη στην Εταιρεία Ιστορικών Μελετών «Μνήμων» (24 Ιανουαρίου 2007), με θέμα: Κρητική κωμωδία και καθημερινή ζωή. Σχέση σκηνικής εικόνας και κοινωνίας στο βενετοκρατούμενο Χάνδακα (16ος-17ος αι.)
«Η διαχείριση του νοικοκυριού μιας χήρας του Χάνδακα (17ος αι.)», ανακοίνωση στο Ι΄ Διεθνές Κρητολογικό Συνέδριο, Χανιά, Οκτώβριος 2006.
«Η ελληνοβενετική προσέγγιση μέσα από τις ελληνόγλωσσες αρχειακές πηγές του 17ου αιώνα», ανακοίνωση στο ΙΔ΄ Συνέδριο Ιστορίας και Τέχνης, Μονεμβασιά, Ιούλιος 2001 (συνδιοργάνωση Ελληνικού Ινστιτούτου Βενετίας και Μονεμβασιώτικου Ομίλου).